top of page

פארקים וגני שעשועים בשדרות יונגש לנכים

ראש העיר עתיד לערוך סיור לימודי במקומות בהן המהלך כבר מיושם, על מנת ללמוד מקרוב את הנושא . מדובר במהלך ראשוני לקראת הנגשת העיר כולה.


מאת: אורי גבאי, צילום: ארכיון דין וחשבון


בשנים האחרונות הולכת וגוברת המודעות לצורכי אוכלוסיית הנכים בכלל והילדים הנכים בפרט. דבר זה בא לידי ביטוי בצורה משמעותית גם בתחום מתקני המשחק. מדובר בתכנון וביצוע, בשיתוף אנשי מקצוע בתחום, לפרויקטים ומתקנים רבים לנכים וחינוך מיוחד. מתקנים אלו תוכננו במיוחד על מנת לאפשר גם לילדים עם מוגבלויות ליהנות ממתקני המשחק שהם מנת חלקו של כל ילד. הצורך החברתי במתקנים אלו, עם תקנים ודרישות בטיחות ראויות, יש בה תרומה רבה לילדים עם מוגבלויות. המתקנים מעוצבים ועם נגישות נוחה לילדים ומבוגרים בעלי צרכים מיוחדים ומוגבלויות.

השבוע נפגש ראש העיר שדרות, אלון דוידי, וחבר מועצת העיר ומחזיק תיק ההנדסה, אלעד קלימי, עם נציגי הורים לילדים בעלי נכות ומוגבלויות משדרות, לרבות יו"ר וועד ההורים של בית הספר 'הדר' לילדים עם מוגבלויות, אברהם בניטה, על מנת לשתף אותם במהלך אותו הוא מקדם, להנגיש פארקים וגני שעשועים בעיר לטובת ילדיהם. מדובר בפארקים החדשים, המתוכננים לקום בקרוב; פארק הילדים ופארק קנדה (ברחוב בורוכוב), וכן בגני השעשועים החדשים, העתידים לקום במקומות שונים בעיר. דוידי הציג בפניהם את התכניות וביקש לשמוע מהם על הצרכים המיוחדים, בטרם יחל הביצוע בפועל להקמתם של אותם פארקים וגני שעשועים. כמו-כן, דוידי עדכן כי הוא הולך ללמוד את הנושא לעומק ולצורך כך, יבקר במספר אתרים בארץ, בהם הנושא כבר מיושם, ולשם כך הזמין את הורי הילדים הנכים לבוא עמו לסיור. "כראש עיר, יש לי חובה מוסרית לדאוג לכלל הילדים בעיר" ציין דוידי. "הפארקים החדשים וגני השעשועים המונגשים ישמשו לא רק את ילדי שדרות, אלא את ילדי היישובים מהסביבה כולה. מדובר בעשרות ילדים, אשר כל אחד ואחת מהם הוא עולם ומלואו ועלינו, כחברה מתוקנת, לדאוג כי גם הם יוכלו להגיע וליהנות מן המתקנים, בדומה לשאר הילדים בעיר"

דוידי ציין כי מהלך זה הוא ראשיתו של מהלך מקיף יותר, במסגרתו יונגשו אתרים שונים בעיר, לרבות מבני ציבור, מוסדות חינוך ומרכזי מסחר. "מדובר בצעד חשוב לקראת מימוש זכותם של אנשים עם מוגבלויות לשוויון זכויות. לכן, בכוונתי לקדם את נושא ההנגשה בעיר ולאפשר את השתתפותם המלאה של בעלי מוגבלויות בכל אורחות החיים בעיר" סיכם.


bottom of page