top of page

תלמידים משדרות ושפרעם ערכו מחקר משותף על "הפסולת בחלל"

תלמידי 'מדעים אלון' משדרות נבחרו להציג את עבודתם המשותפת עם תלמידים משפרעם בתחום חקר החלל בכנס רמון לחינוך ולחלל ע"ש אילן רמון באוניברסיטת בר אילן.


מאת: אורי גבאי // צילומים:יח"צ



לרגל "שבוע החלל" ערכו תלמידים משדרות ומשפרעם מחקר משותף באמצעות מיזם "סיסמה לכל תלמיד" - מיזם חינוכי שפועל לצמצום הפער הדיגיטלי בבתי הספר ומאפשר למידה שיתופית מקוונת. נציגי התלמידים הציגו את המחקר המשותף בכנס שנערך באוניברסיטת בר אילן במהלך "שבוע החלל"

המחקר המשותף, אותו ערכו תלמידי כיתות ו' מבית הספר "מדעים אלון" בשדרות ומבית הספר "אלעין" בשפרעם עסק בנושא ה"פסולת בחלל". במהלך המחקר למדו התלמידים על התופעה, חקרו אותה, העלו שאלות והציעו דרכים לפתרון. בין השאר הציעו התלמידים פתרונות טכנולוגיים למיחזור הפסולת שבחלל ולסילוקה באמצעים טכנולוגיים אשר יישלטו מכדור הארץ באמצעות מצלמות או שלט רחוק.

הלמידה השיתופית זימנה מפגש בין תלמידים מאוכלוסיות שונות ורקע שונה, והמחישה את החשיבות בשמירה על כדור הארץ כערך משותף לכל בני האדם, תוך התחשבות בערכי הסובלנות, קבלת האחר ופיתוח אחריות. התקשורת בין התלמידים התקיימה באמצעות צגי המחשב, על פלטפורמת מיזם "סיסמה לכל תלמיד".

במסגרת התכנית לקידום לימודי חלל בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים

ערכו משרד המדע הטכנולוגיה והחלל, קרן רמון ומשרד החינוך את "כנס רמון לחינוך וחלל" שהתקיים באוניברסיטת בר אילן במסגרת שבוע החלל הישראלי. נציגי תלמידים העוסקים בחקר החלל הוזמנו להציג את מחקריהם בפני באי הכנס, וביניהם היו גם נציגי התלמידים משדרות ושפרעם.

בתוך כך, ראש עיריית שדרות אלון דוידי אירח את התלמידים מהקבוצה בשדרות, עמרי דינור, שירה חג'בי ושחר נחום בלשכתו וקיבל מהם הסבר על הפרויקט. "אי אפשר שלא להשתאות אל מול הרמה הגבוה של התלמידים" אמר. "פעם אחר פעם אנו נוכחים לראות כי השקעתנו הרבה בחינוך נותנת אותותיה והתוצאות מרשימות. התלמידים הללו הם דור העתיד שלנו והם נמצאים כבר היום בקדמת הבמה הטכנולוגית. הצלחתם בקנה מידה ארצי מהווה זריקת מרץ נוספת ואישור דה פאקטו כי אנו נמצאים במסלול הנכון. אמשיך לדחוף ולקדם בכל הכוח את תחום המדעים בבתי הספר בעיר. אין לי ספק כי תלמידינו יצאו מכאן עם כל הידע והכלים הדרושים על מנת להמריא ולהגיע הכי רחוק שאפשר". עוד ציין דוידי "אני מברך את התלמידים המקסימים על ההישג המרשים וכמובן את המורה, ליזט זאנה, ואת מנהלת בית הספר, ליאורה פימה, אשר הייתה שותפה לכל התהליך. אין ספק כי עמרי, שירה ושחר, בניצוחן של ליזט וליאורה, הביאו המון כבוד לעיר וכמובן לעצמם".



bottom of page