top of page

חברי מועצת העיר ניו יורק ביקרו בשדרות

מדובר בביקור של המשלחת בכל הארץ, לרבות בצד הפלסטיני, שם יבקרו את ראש העיר רמאללה. ראש עיריית שדרות על ארגוני הטרור: "הם לא ניצחו אותנו בעבר ולא ינצחו אותנו גם כעת"



מאת: אורי גבאי / צילום: דוברות עיריית שדרות




ביום רביעי האחרון הגיעה משלחת של חברי מועצת העיר ניו יורק ובכירי העירייה לביקור בשדרות, כחלק ממסע אשר הם עורכים בכל הארץ ואף בצד הפלסטיני. חברי המשלחת נפגשו עם ראש העיר, אלון דוידי, וביקשו לשמוע מפיו על ההתמודדות עם המצב הביטחוני, כיצד הוא רואה את הסכסוך, על החזון שלו וכיצד הוא מתכוון להביא תושבים חדשים לשדרות.


ראש העיר סיפר לאורחיו על 41 שנים של ירי קסאמים בלתי פוסק על העיר ועל טרור, המבקש לפגוע באוכלוסייה אזרחית, לזרוע בה פחד, במטרה להניס אותה מהאזור. יחד עם זאת, הבהיר דוידי, ניסיונותיהם הבלתי פוסקים של ארגוני הטרור, ובראשם החמאס, לא צלחו בשל אופיים החזק של תושבי העיר, למודי הניסיון, אשר הפכו עם השנים לגיבורים. "שנים של התמודדות לימדו אותנו לחיות בצל הקסאמים" ציין. "הם לא ניצחו אותנו בעבר ולא ינצחו אותנו גם כעת. בזכות תושבי העיר, אשר הינם אנשים מופלאים וחזקים, התומכים איש ברעהו וצועדים יחד כבר שנים רבות, אנו עומדים כסלע איתן".


דוידי סיפר לאורחיו כי היה זה ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל, דוד בן גוריון, אשר הגדיר לפני שנים רבות את חזון ההתיישבות בנגב, כחלק מהחזון הציוני. בן גוריון ראה בחיזוק הנגב יעד אסטרטגי מן המעלה הראשונה, ובערוב ימיו אף הראה דוגמא אישית ועבר לגור בעצמו בשדה בוקר. "היום, כראש העיר שדרות, זו המשמרת שלי להמשיך ולקדם את חזון ההתיישבות בנגב ולטפח את ערכי הציונות" הסביר להם. "מאז היבחרי לתפקיד, אני פועל ללא הרף לקידום חזון זה, מתוך מטרה להפוך את העיר שדרות לפנינת הנגב המערבי. לעיר מרכזית, המספקת שירותים, חינוך ותעסוקה לכל יישובי האזור. לעיר פורחת ומשגשגת, המושכת אליה אוכלוסייה ומהווה אבן שואבת לצעירים רבים".


עוד הסביר דוידי כי סמיכותה של מכללת ספיר לעיר שדרות יוצרת הזדמנות נהדרת לפיתוח העיר והפיכתה לעיר הסטודנטים. "את החזון הזה ביקשתי לקחת צעד אחד קדימה ולהפוך את שדרות לעיר הסטודנטים. בנינו כאן כפר סטודנטים יפה ורחב ידיים ואני רואה בסטודנטים את אחד מאבני היסוד ומנועי הצמיחה של העיר, היכולים להביא לשגשוגה והתפתחותה של שדרות".


לדברי דוידי, למרות המצב הביטחוני, הוא סומך על ממשלת ישראל ועל צה"ל, אשר יידעו להגן על העיר ומאמין כי דווקא הרחבתה של העיר היא התשובה הציונית ההולמת כנגד אנשי הטרור, המבקשים להניס מהעיר תושבים. "אנו לקראת הרחבה משמעותית של העיר ובנייה של מספר שכונות. כבר בזמן הקרוב עתידות לקום בעיר שתי שכונות חדשות; שכונת המוזיקה ושכונת האחוזה ובהמשך ייבנו עוד שלוש שכונות נוספות". דוידי הסביר לנוכחים כי "את המנגינה הזו אי אפשר להפסיק". לדבריו, השכונות החדשות ייבנו בסטנדרט גבוה ויהיו משופעות בשטחים ציבוריים מטופחים, פארקים, מוסדות חינוך ואיכות חיים גבוהה, אך מעבר לכך, הן תכפלנה את מספר התושבים בעיר. "זה יביא לפריצת דרך ושגשוג בכל תחומי החיים" הסביר להם. "זה טוב לשדרות וזו התשובה הציונית הטובה ביותר כנגד הטרור". דוידי ציין בפני אנשי המשלחת כי הוא סמוך ובטוח שהגברת הביטחון לצד העלאת רמת החיים בעיר, בשילוב תנאי מחייה נוחים, זולים וגבוהים, ימריצו צעירים רבים לבוא ולגור בעיר. "כבר עתה ישנם מתעניינים רבים, הבוחנים אפשרות לעבור לגור בשדרות" סיכם.

bottom of page