top of page

רצח בשדרות: מיכה גזייב נדקר למוות מחוץ למכולת

חמישה אלמונים הגיעו ביום רביעי בלילה עם אלות למכולת שכונתית בנווה אשכול ותקפו את מיכה גזייב, צעיר בן 24 משדרות שמת אחר כך מפצעיו. החקירה הוטלה על ימ"ר ועוד בלילה נעצר תושב אשקלון כבן 38 בחשד למעורבות במעשה.

מאת: אורי גבאי / צילום: דוברות המשטרה

"חזרתי הביתה בשעה די מאוחרת ובמקרה הסתכלתי במצלמות של המכולת שהייתה לפני סגירה, לתדהמתי ראיתי גופה מוטלת על הרצפה עם המון דם. לא הבנתי מה קורה, התקשרתי לעובד שלי שסיפר לי שחמישה אנשים נכנסו עם אלות ותקפו את כל מי שישב שם. לאחר שדקרו את הבחור שנרצח הם נכנסו לתוך המכולת, הפכו מוצרים ועשו נזק ולאחר מכן ניסו להכות גם בעובד שלי וחבר שישב איתו שם" כך תיאר שמעון גבאי, בעל המכולת השכונתית ברחוב יהדות איטליה שבשכונת נווה אשכול בשדרות את הרגעים הראשונים שאחרי התקיפה האלימה שהתרחשה שם ביום רביעי בלילה, סמוך לשעה 23:00.

בסיומו של האירוע הקשה מצא את מותו, מיכה גזייב, צעיר תושב העיר בן 24 שמתגורר בקרבת המכולת. על-פי הידוע, כחמישה בני אדם הגיעו לקרבת המכולת והחלו לתקוף את גזייב ז"ל, אחד מהם שלף סכין ודקר אותו בירך, הדקירה כנראה הייתה העורק ראשי מי שהביא לכך שתוך זמן קצר הוא איבד דם רב. מעדותו של בעל המכולת שצפה אחר כך בסרטוני הוידאו עולה כי הנדקר לא היה מודע לחומרת פציעתו. "לאחר שהחבורה התרחקה מהמקום, הבחור שנדקר מחוץ למכולת עוד הלך על הרגליים, הוא נכנס למכולת והתמוטט על הרצפה".

לזירת האירוע הגיע צוות רפואי של מד"א שהעניק לצעיר טיפול רפואי. רועי פולק, חובש בכיר במד"א וטובה יעקובוביץ’ פרמדיקית מד"א, שטיפלו בצעיר סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו בחור צעיר, כשהוא שוכב מחוסר הכרה עם פצעי דקירה בפלג גופו התחתון. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות שכללו עצירת דימומים, מתן תרופות, עיסויים והנשמות, ולאחר מאמצים ממושכים נאלצנו לקבוע את מותו".

לטענת בעל המכולת, הבלאגן לא הסתיים שם, הוא נמשך גם בתחנת המשטרה. "חוקרי המשטרה לקחו לתחנה את העובד שלי והחבר שלו, השניים בעצם היו גם קורבנות באירוע. הם נלקחו למתן עדות. הגעתי בעצמי לתחנת המשטרה וראיתי שם תוהו ובהו, שוטרים רבים עם הנחקרים, היה מאוד קשה לראות את זה כי הם גילו חוסר רגישות כלפי השניים שעברו זה עתה טראומה מאוד קשה".

בתוך כך, חבריו של הנרצח זעמו על הצגתו כעבריין. "הוא היה ילד טוב שהסתבך פעם באיזה מקרה אבל לא יותר מזה, מה שבטוח זה לא חיסול בין עבריינים כפי שמנסים להציג". כתבנו מציין כי גורמים במשטרה מעריכים כי היה סכסוך מוקדם. "העובדה שהוא נדקר בירך וכן שהתוקפים לא באו עם כובעים להסתיר את הפנים, מראה שכנראה לא הייתה כאן כוונה לרצח אלא רק מעין "אות אזהרה", כנראה מעשה נקם שהסתבך". עוד מציין כי כתבנו כי החקירה הוטלה על יחידת ימ"ר של מרחב לכיש, הערכה היא שניתן יהיה באמצעות המצלמות לקבל קצת חוט כדי להגיע אל זהות החשודים.


bottom of page